ANGULUS

Målsætning

ANGULUS ville forbedre deres synlighed og øge trafikken på deres website. Målet var en betydelig stigning i organisk trafik fra ikke-brandede søgeord. Derudover ønskede ANGULUS at sikre top fem placeringer for alle ikke-brandede søgeord relateret til deres produktkategorier.

Strategi

Med en strategisk tilgang til content produktion og teknisk SEO, gik vi målrettet til værks for at ramme ANGULUS' målgruppe: unge voksne kvinder, med interesse for mode. For at imødekomme målgruppens behov og tale ind i deres interesse har vi løbende skabt relevant og kreativt indhold, hvilket har resulteret i et øget engagement samt søg- og delbart indhold. Derudover har tekniske optimeringer, såsom omfattende Schema Markup og billede-SEO, været medvirkende til at skabe øget synlighed og sikret repræsentative thumbnails i SERP.

Hvad vi gør

I arbejdet med ANGULUS har vi udviklet en detaljeret content strategi baseret på grundig søgeordsundersøgelse for at målrette ikke-brandede søgeord. Vi har kombineret søgeintention med SERP-kontekst for at optimere synligheden af produktsidekategorier. Samtidig har vi implementeret teknisk SEO og Schema Markup ved hjælp af Shopifys dynamiske værktøjer samt foretaget billedoptimering for at forbedre ydeevnen og den visuelle appel i søgeresultaterne. Dette har resulteret i øget engagement og synlighed.

Resultater

Vores tiltag har over seks måneder resulteret i en placering af 227 ikke-brandede søgeord blandt de fem øverste i søgeresultaterne. Vi har desuden forbedret brugeroplevelsen ved at sikre, at 143 af disse søgeord blev ledsaget af multi-image
thumbnails i SERP'erne, hvilket gjorde ANGULUS' produkter mere synlige og tiltalende. Vi har overordnet set opnået en vækst på 46,63% i organisk trafik fra ikke-brandede søgeord, og er dermed lykkes med at tiltrække en bredere målgruppe gennem strategisk søgeordsmålretning og -optimering.

227
Ikke-brandede søgeord i top fem placering i søgeresultaterne
46,63%
Stigning i organisk trafik for ikke-brandede søgeord

More data

SEO

November 2023 - maj 2024

  • 143 ud af 227 søgeord, der nåede en top fem rangering i søgeresultaterne, blev ledsaget af multi-image thumbnails.
  • En stigning i organisk trafik for ikke-brandede søgeord fra et gennemsnitligt antal brugere på 1.793 til 2.629 pr. måned.
  • Med tekniske begrænsninger i Magento 2 foretog vi en strategisk migration til Shopify for at muliggøre fyldestgørende SEO-optimering og websitets skalerbarhed.
  • Udarbejdelse af en fokuseret migrationscheckliste med inddragelse af URL-mapping, strategier for redirects og bevarelse af eksisterende SEO værdi.
  • Sikring af direkte opdateringer af eksterne backlinks, optimering af interne linkstrukturer og forbedring af et mobilvenligt website.
  • Omhyggelig planlægning for at sikre en gnidningsløs overgang fra Magento til Shopify, herunder håndtering af tekniske udfordringer ved systematisk opdatering og tests, for en detaljeret migrering.
  • Bevarelse af ANGULUS' eksisterende synlighed i søgemaskinerne samt forbedringer i websitets hastighed, mobil responsivitet og øget brugerengagement.

Testimonials

Vi valgte Searchmind, så vi kunne samle vores digitale markedsføring et sted. Deres specialister udfordrer og forbedrer vores indsats. Vi har oplevet vækst på både omsætning og synlighed. I år har vi 5 års jubilæum med Searchmind og vores projektleder. Et stabilt fundament med et indgående kendskab til vores produkter og strategi, samtidig med at de bliver ved med at optimere og udfordre, så vi flytter os.

"Vi har oplevet vækst på både omsætning og synlighed. I år har vi 5 års jubilæum med Searchmind og vores projektleder"

Mette Milling Jørgensen
Head of E-commerce and Operations hos ANGULUS

Collaboration

Simon Pagh Kristensen
Client Manager hos Searchmind

ANGULUS er et dansk brand med en stolt historie. Deres dedikation til kvalitet, design og håndværk gør, at jeg sjældent har oplevet så stærkt et produkt - det er både en fornøjelse at arbejde med og markedsføre!

Gennem årene har vi opbygget et tæt samarbejde, hvor vi i fællesskab har arbejdet på at styrke deres digitale tilstedeværelse på tværs af Google Ads, SEO og annoncering på Meta.

I 2024 blev vores fælles indsats anerkendt, da vi sammen blev nomineret i kategorien "Best Use of Search - B2C (SEO) (LARGE)" ved European Search Awards.

Det er for mig et et eksempel på, hvordan et tæt og langvarigt samarbejde kan føre til bemærkelsesværdige resultater!

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.