Målsætning
Designas ønske med vores samarbejde var at få skabt flere leads til deres forhandlere, men vigtigst af alt en brandingstrategi der skulle løfte deres brandkendskab. De havde tabt meget på brandsøgninger og kendskab i markedet, og derfor skulle der lægges en større branding strategi, som samtidig skal munde ud i flere leads. De KPI'er vi har haft fokus på at løfte er: leads, frekvens, Thruplays, klik på link og CTR.
Strategi
Vores strategiske tiltag blev lagt an på en full-funnel strategi, med fokus på at udfolde Designas brand i top- og mid-funnel. I begyndelsen var køkkener i centrum, hvorefter vi gradvist åbnede op for deres øvrige produkter som bad og garderobe. Vi lavede desuden strukturen på målgrupperne mere komplet, og lagde disse sammen med en ny buttom-funnel strategi, der skulle skaffe leads. Dette skulle understøttes af en kreativ strategi, der kunne supportere alle led i den lange kunderejse for et køkken.
Hvad vi gør
Vi udarbejdede en Paid Social årsplan, der fungerede som omdrejningspunkt for den samlede marketingstrategi. Top-funnel aktiviteter skulle udspecificere brandet, mid-funnel blev lavet på baggrund af de mest relevante søgninger på Google (SEO). Derudover implementerede vi en kreativ strategi, der skulle tale ind i hvert led i kunderejsen med forskellige USP'er. Det springende punkt i vores arbejde med Designa har været, at vi hele vejen igennem har været i tæt dialog med deres dygtige team. På den måde har vi spillet hinanden gode og hver især bidraget med dét, vi er bedst til. Dette har resulteret i hurtig eksekvering og gode resultater.
Resultater
Vores samarbejde med Designa har ført til en betydelig styrkelse af Designas brandkendskab og kundeengagement. Gennem en strategisk full-funnel tilgang har vi formået at skabe en øget genkendelighed og en dybere forbindelse til kunderne. Vores målrettede brandingstrategi har effektivt løftet Designa som brand i en konkurrencepræget branche, og vores kreative indsatser har sikret en engageret og loyal kundebase. Med en øget budgetallokering har vi understøttet hele kunderejsen, hvilket har ført til en mærkbar forbedring af Designas markedsposition.
More data
April 2023 - april 2024 YoY
- Klik på link: Stigning på 144,40%
- Budget: Hævet med 49%
- Frekvens: Øgning på 71,30%.
Testimonials
Vi har et godt og tæt samarbejde med Searchmind, hvor vores ønske om en datacentreret tilgang til vores digitale marketingindsats er i fokus. Specialisterne på tværs af Searchminds afdelinger er utrolige fleksible og imødekommende, hvilket sikrer, at vores full-funnel marketingstrategi er skræddersyet til vores behov og udvikling.
Det tætte og fleksible samarbejde afdelingerne imellem og ud mod mig giver en tryghed – både når det kommer til at udføre opgaver, men bestemt også at nå vores mål.
Marketing Manager hos Designa A/S
Collaboration
Lead Videographer hos Searchmind
Vores samarbejde med Designa har været præget af et tæt og konstruktivt partnerskab, hvor vi har fastlagt de overordnede retningslinjer for hver produktion sammen. Fra starten blev vi enige om, at det menneskelige touch var essentielt, og dette har derfor været et centralt fokus gennem hele processen.
Det har været fantastisk at opleve, hvordan Designas ansatte og samarbejdspartnere har været åbne og engagerede i at fortælle virksomhedens historie. Det tætte samarbejde og de mange produktioner har gjort det muligt for os at tænke kreativt og udvikle Designas visuelle udtryk på tværs af alle deres digitale platforme."
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!