July 26, 2024

Searchminds paid social team shortlistet i 4 kategorier ved European Paid Media Awards 2024

Hos Searchmind stræber vi altid efter at skubbe til grænserne for, hvad der er muligt inden for digital marketing. Denne tilgang har i år sikret os fire nomineringer ved European Paid Media Awards for vores arbejde med paid social og creative. Vi er utroligt stolte over, at vores paid social og creative team har bevist, at de hører til i toppen af branchen. Dette er første gang, vi har valgt at indsende vores arbejde til bedømmelse, og vi ser frem til at konkurrere med de bedste.

Vi er nomineret i følgende kategorier:

  • Best Use of Video
  • Shopping Ads Campaign of the Year
  • Best Use of Facebook / Instagram Ads
  • Paid Social Campaign of the Year

CarCare Freaks - en vækstkurve langt over forventning

Vores kampagne med CarCare Freaks er nomineret i kategorierne Shopping Ads Campaign of the Year og Paid Social Campaign of the Year. Kampagnens mål var at maksimere potentialet i Paid Social ved at øge indtægterne og Return on Ad Spend (ROAS). Ved at kombinere interessebaseret målretning, retargeting og dynamiske produktannoncer skabte vi en effektiv full-funnel tilgang, som resulterede i:

  • Stigning i omsætning på 864% 
  • ROAS på 19,93.
  • 625% flere klik
  • Antal køb steg med 968%

Vores strategi omfattede top-funnel aktiviteter for at styrke brandet og gøre CarCare Freaks mere konkurrencedygtig samt bottom-funnel aktiviteter for at maksimere konverteringer. Vi anvendte både videoindhold og dynamiske produktannoncer for at tiltrække og konvertere kunder.

I top-funnel sporet implementerede vi forskellige videoformater, der præsenterede produktfunktioner og skabte en personlig forbindelse til kunderne. Vores tilgang omfattede også sæsonbetonede temaer og dynamisk opsætning af produktkategorier for at sikre relevans og engagement.

Denne kampagne skiller sig ud med sit strategiske fokus på både top- og bundlinje samt en robust dynamisk opsætning, der forbedrer engagement og konverteringsrater.

Kalundborg Skov, Park, Have - når kreativitet møder forretning

Vores paid social-kampagne for Kalundborg Skov, Park, Have er nomineret i kategorierne Best Use of Video og Best Use of Facebook / Instagram Ads. Resultaterne som førte til nomineringerne var blandt andet:

  • ROAS på 38,74
  • 93% flere klik
  • 179% flere køb

Succesen bag kampagnen ligger i en to-spors videostrategi, der kombinerede originalt og genbrugt indhold for at forbedre brandets troværdighed og engagement.

Kampagnen fokuserede på at styrke brandet i lavsæsonen for at forberede sig på højsæsonen. En væsentlig udfordring var ugunstige vejrforhold i juni 2023, som påvirkede efterspørgslen. Vi tilpassede vores strategier ved at justere USP’erne og retargeting-målgrupperne for at opretholde effektiviteten.

En stor del af indsatsen lå i at producere videoer, der fremhævede medarbejderne og deres ekspertise samt produkter i brug. Videoerne blev anvendt til både top-funnel og low-funnel aktiviteter, hvilket skabte en personlig forbindelse til kunderne og demonstrerede produkternes funktioner og fordele. Vi implementerede en full-funnel opsætning, der kørte “always-on” og supplerede med sæsonbestemte kampagner for at maksimere synlighed og engagement.

“Jeg ved ikke noget bedre end at se mit team have succes! Så jeg er næsten ved at revne af stolthed! Jeg ved hvor hårdt teamet arbejder, og hvad mine dygtige kollegaer formår, men det er alligevel en herlig anerkendelse, når andre også kan se det!”, udtaler Head of Paid Social Nanna Gøbel.

Vi holder vejret frem mod den 25. september

Ved European Paid Media Awards lægger dommerne stor vægt på den overordnede strategi og effektiviteten i at nå målgruppen. Implementering og kreativitet er afgørende, ligesom det er vigtigt, at man kan fremvise klare og overbevisende resultater.

Vi ser frem til den 25. september, hvor vinderne annonceres, og håber, at det lykkes os at erhverve os lidt nyt til trofæhylden.

En stor tak til CarCare Freaks og Kalundborg Skov, Park, Have for et fremragende samarbejde i 2023. 

Held og lykke til alle de øvrige finalister!