Generelle marketing-begreber
November 29, 2024
Impression
Hvad betyder, og hvad er en Impression?
Impressions betyder i forbindelse med internettet: “Visninger” og mere præcist: “Antal visninger”. Det kan f.eks. være sidevisninger (på hjemmesiden eller i søgemaskinerne) eller annoncevisninger (f.eks. visninger af annoncer på de sociale medier).
Her skelner vi mellem antallet af impressions, som er antal visninger i alt uanset brugeren og antal unikke impressions, som er antallet af impressions for unikke/forskellige personer.
Impression på dansk
Impressions betyder på danske: visning.
Et eksempel på impressions
Et eksempel på impressions er f.eks. du kører en annonce på sociale medier eller et display netværk med henblik på at øge kendskabsgraden og styrke dit brand. Her kan en KPI f.eks. antal impressions/visninger. Altså: Hvor mange mennesker, bliver dit budskab eksponeret for?
Et andet eksempel kan være, din hjemmeside har følgende besøgende:
- Bruger 1: ser 3 sider på din hjemmeside
- Bruger 2: ser 1 side på din hjemmeside
- Bruger 3: ser 15 sider på din hjemmeside.
Det giver i alt 19 impressions (antal visninger), men i alt 3 unikke impressions.
Få flere impressions med den rette markedsføring
Vil du have flere impressions og et højere kendskabsgrad til din virksomhed? Det kan både gøres ved at øge din ekspornersgrad i søgemaskinerne, hvor dine kunder er opsøgende eller på de sociale medier, hvor dine kunder er aktive.
Det handler om at være der, hvor dine kunder er og at få impressions hos de rette modtagere.
Vil du have flere impressions og øge kendskabet til din virksomhed?
Ring til os på 30 12 42 72 for en uforpligtende snak!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!