Søgemaskiner
November 20, 2024
Keyword
Hvad er et keyword?
Et keyword (på dansk: nøgleord) er et ord, som er relevant for din hjemmeside at rangere på i søgemaskinerne. Altså nøgleord, som dine potentielle kunder søger på i søgemaskinerne.
At finde de rette keywords og at optimere mod dem er fundamentet for søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Det handler om at være, hvor kunden leder efter dig. Det kan f.eks. være, du tilbyder retro møbler og ønsker at rangere herpå. I så fald er dit keyword: “retro møbler”.
Hvad et keyword er på din hjemmeside er forskellige fra URL til URL, og hvad der er relevant for hver URL at blive fundet på af søgeord.
Eksempler på keywords:
- “retro møbler”
- “senge”
- “SEO bureau”
- “kontaktlinser”
- “cykler”
Hvad er gode keywords?
Hvad et godt keyword er, afhænger af din hjemmeside, den enkelte URL og dine potentielle kunders adfærd.
Du finder de rette keyword ved at analysere markedet og herunder tendenser og konkurrencen på markedet.
Brug keyword tools til at finde de rette søgeord
I forbindelse med søgeordsanalysen, hvor du finder de rette keywords, er det tæt på en nødvendighed at benytte sig af keyword tools. Heldigvis er der en del gratis varianter derude, hvis du ikke har adgang til eller ønske at betale for dit værktøj.
Vi har herunder samlet nogle af de gratis keyword tools, du kan benytte dig af, når du skal finde de rette keywords:
Gratis keyword tools:
Hjælp til at finde og rangere på dine keywords?
Er du klar til at finde de rette keywords til din hjemmeside? Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for at få hjælp til din søgeordsanalyse!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!