Generelle marketing-begreber

October 7, 2024

Lead ad

Hvad er lead ads?

Simpel forklaret, så er en lead ad en annonce på f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn eller lignende, som indeholder en formular, som modtageren skal udfylde. En lead ad tillader dermed annoncøren for at samle informationer om deres mulige kunder direkte i en annonce, og dermed indsamle “leads”.

Skal du bruge lead ads i din markedsføring?

En lead ad er ikke relevant for alle og til alle typer af annoncer, men relevant, når man som virksomhed, ønsker at indsamle leads til sin virksomhed. Dette kan typisk være ved at tilbyde en form for lead magnet eller lignende, som modtageren opgiver sine oplysninger for at modtage.

Herunder ser du nogle typiske lead ads, som måske kan give dig inspiration til, om du skal bruge lead ads i din markedsføring:

  • Download leadmagnet (f.eks. e-bog, whitepaper, værktøj eller lignende)
  • Bliv ringet op af din virksomhed 
  • Få et tilbud ved at tilmelde og udfylde informationer
  • Bestil et møde

Vil du have hjælp til dine annoncer, og hvordan du kan (og om du overhovedet skal) bruge lead ads? Vi har mange års erfaring hermed og på tværs af markeder og brancher.

Ring til os på 30 12 42 72 og få en uforpligtende snak! 

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.