Generelle marketing-begreber

October 9, 2024

LSI Keywords (Latent Semantisk Indeksering)

Hvad er LSI (Latent Semantisk Indeksering) keywords?

LSI står for Latent Semantisk Indeksering er det, at mennesker og maskiner (f.eks. Google og andre søgemaskiners algoritmer) bruger sammenhængen og relation mellem ord og tekster til at få en bedre forståelse for ord eller tekster eller f.eks. en hjemmeside som helhed. 



TIP!
LSI keywords er også kendt som: LSI søgeord, LSI nøgleord, LSI fokusord og LSI ord.

 


Det er f.eks. ordene: Online, Marketing, SoMe, SEO som giver Google en forståelse for, at searchmind.dk omhandler online marketing. Ligeså vel som benævnelsen at relaterede relevante ord på en enkelt landingsside, som hjælper Google (lige så vel som modtageren) med bedre at få den enkelte landingsside indhold.  



TIP!
Læs mere om Semantisk Analyse her. 




Sådan bør du bruge LSI keywords (Latent Semantisk Indeksering) 

Efterhånden som søgemaskinerne udvikler sig og bliver bedre og bedre, er det i højere og højere grad vigtigt at skrive tekster, som ikke kun er til søgemaskinerne, men også til brugerne.

Man kan ikke længere blot skrive et udvalgt søgeord x antal gange og forvente at rangere.

Søgemaskinerne kan godt se, resten af teksten ikke er relevant - blandt andet pga. deres forståelse for LSI keywords.

Du bør derfor skrive dine tekster, så der er relevante og herunder indeholde relevante relaterede ord, inden for det, du skriver om. Med andre ord: Skriv værdiskabende og relevante tekster - til modtageren lige så vel som til søgemaskinerne.

Vil du have en uforpligtende snak eller sparring ift. dine indsatser? Tøv ikke med at kontakte os!

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.