Generelle marketing-begreber
November 13, 2024
Marketing Manager
Hvad er en Marketing Manager?
En marketing manager er personen i et firma, som står for at styre, planlægge og eksekvere firmaets marketing og marketingressourcer. Med andre ord, så er det marketing managerens primære job, at firmaets markedsføring er succesfuld. I ordet “manager” ift. f.eks. koordinator eller lignende, ligger i , at personen har ansvar for andet personale.
Hvad laver en Marketing Manager?
Hvad en marketing manager helt præcist laver afhænger af det enkelte firma. Det kan være alt inden for marketing som SEO, traditionel markedsføring, Google Ads, SoMe m.m. alt afhængig af firmaet og dets kunder.
Den dag i dag er nogle af marketing managerens typiske arbejdsopgaver:
- Analyse af markedet mv.
- Fastlægge marketingstrategi
- Udarbejde af målsætning og KPI’er
- Koordinering og eksekvering af marketingindsatser
- Overvågning og optimering af markedsføring (og måling på KPI’er)
- Evt. kontakt med samarbejdspartnere til marketing
- Afrapportering f.eks. til resten af ledelse og/eller bestyrelse
Alternativer til en Marketing Manager?
Alternativet til at ansætte en decideret marketing manager er at bruge en allerede ansat, som har forstand på og/eller erfaring med markedsføring.
Et andet alternativt er at vælge en samarbejdspartner, som er i fuld eller delvis kontrol over marketingstrategien og de tilhørende indsatser. Et marketingbureau kan også bruges som supplement til ens marketing manager og outsourcing af udvalgte opgaver.
Det kan vi være behjælpelige med, hvis det ønskes. Ring eller skriv til os på info@searchmind.dk eller tlf. 30 12 42 72 for at høre mere. Alternativt kan du udfylde formularen herunder, så ringer vi dig op snarest.
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!