Generelle marketing-begreber
November 29, 2024
Micro Influencer marketing
Hvad er Micro Influencer marketing?
Micro influencer marketing er brug af influenter (på engelsk: influencers), med mellem 1.000 og 100.000 følgere. Forskellen på micro influencer marketing og influencer marketing generelt er, at micro influencers har indflydelse på en mindre, men ofte mere koncentreret, gruppe af mennesker modsat en makro influencer (som typisk har +5.000 følgere).
Fælles for de to typer marketing er, at vi i begge former, har med mennesker at gøre, som har indflydelse på en stor gruppe mennesker (deraf: influencer), og at vi gennem disse mennesker markedsfører vores produkt til en bestemt målgruppe.
Micro influencer marketing har især vundet frem de sidste par år. Hvorfor? Det kommer vi ind på i næste afsnit.
TIP!
Læs mere om influencer marketing og de forskellige typer influencers her.
Hvorfor benytte sig af Micro Influencer marketing? 4 gode grunde
“Hvorfor benytte sig af micro influencer marketing? Mængden af modtagere er jo større, jo større influenter?” tænker du måske.
Men ikke kun er micro influencer marketing billigere (grundet det mindre “reach”), så er der oftest også en højere ROI på micro influencer marketing. Hvorfor? Fordi målgruppen ofte er mere koncentreret og engageret i den enkelte influencer. Og det spiller en enorm rolle, når det kommer til marketing vha. influenter.
Herunder finder du de 4 største fordele og grunde til, du bør benytte dig af Micro influencer marketing:
4 grunde til at benytte micro influencer marketing
- Det er billigere end makro influencers.
- Målgruppen er mere specifik
- Der er mere interaktion
- Har ofte en højere troværdighed.
Som alt i alt ofte afspejler sig i en højere ROI. Men det kommer alt sammen “an på”. Det kommer vi tilbage til i næste afsnit.
Hvordan kommer man igang med Micro Influencer marketing?
Først og fremmest, skal du overveje, om micro influencer marketing er det rette for dig. Både om brug af influenter først og fremmest er det rette og dernæst, hvor du vil opleve den største ROI: Ved brug af micro eller makro?
Dette kommer an på; dit produkt, din målgruppe, din strategi, dine mål mv.
Når du først har styr på dette, anbefaler vi, du tager en snak med nogle, som kan hjælpe dig med at komme igang og at finde de rette influencers til din marketing. Og at få kontakt til disse.
Er du klar til at bruge micro influencers i din marketingstrategi?
Ring til os på 30 12 42 72 for en uforpligtende snak!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!