Søgemaskiner
November 20, 2024
Optimering
Hvad er optimering i marketing, og hvad betyder “at optimere”?
Optimering er en proces (altså at optimere) hvor man forsøger at gøre noget optimalt og forløbe bedst muligt.
Optimering bruges ofte i forbindelse digital markedsføring og herunder discipliner som SEO (søgemaskineoptimering), Google Ads, SoMe annoncer mv. og optimering heraf.
Hvad er SEO optimering?
SEO optimering/søgemaskineoptimering er at optimere sin hjemmeside for at give søgemaskinerne de bedste forudsætninger for at indeksere og forstå hjemmesiden og dets indhold, med henblik på at forøge synligheden og placeringerne i søgemaskinerne.
Også kaldet: Søgemaskineoptimering, Google optimering m.m.
Hvad bruges optimering til?
Optimering bruges til at forbedre noget. I forbindelse med søgemaskineoptimering bruges optimering af f.eks. tekst, kode, struktur, hastighed på hjemmesiden mv. til at optimere en hjemmesides placering i søgemaskinerne.
Herudover kan optimering af en hjemmeside f.eks. bruges til at forbedre hjemmesiden ift. brugervenlighed, konverteringsrate mv.
Skal du have hjælp til optimering af din digitale tilstedeværelse?
Der er mange aspekter af ens digitale tilstedeværelse, der kan optimeres. Heriblandt annoncer på Facebook, Instagram, LinkedIn, SEO, Google Ads, hjemmeside, CRO m.m.
Det er vigtigt at optimere på alle parametre for at få det maksimale ud af ens digitale tilstedeværelse og dermed øge trafik og omsætning.
Er du klar til at optimere din digitale tilstedeværelse?
Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for at få hjælp til din optimeringsstrategi!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!