Søgemaskiner
November 20, 2024
SEO Pyramiden
Hvad er SEO Pyramiden?
SEO Pyramiden er en pyramide, som forklarer de 3 dele, som SEO består af, og hvordan du bør prioritere dit arbejde med SEO:
- Teknisk SEO
- Onsite SEO
- Offsite SEO (Linkbuilding)
Herunder ser du SEO Pyramiden og en række af de elementer, som hver del indeholder.
Grundtanken bag pyramiden er, at nederste del af pyramiden: Teknisk SEO, danner fundamentet for din SEO-indsats, og er det første du bør have styr på. Herefter bør du prioritere onsite SEO, før du arbejder med Off site SEO som linkbuilding, outreach m.m.
SEO Pyramidens 3 lag
SEO Pyramiden består af 3 lag, som er de 3 dele af det at lave søgemaskineoptimering:
- Teknisk SEO: Herunder hjemmesidens opbygning, hastighed, H-overskrifter, robots.txt mv.
- Onsite SEO: Herunder title tags, meta beskrivelser, content, intern linkbuilding mv.
- Offsite SEO: Herunder linkbuilding, mentions mv.
Som det kan ses i pyramiden er det, det tekniske fundamentet som danner grundlaget for hjemmesiden og dens potentiale i søgemaskinerne.
Herefter er der onsite, som indebærer indhold på siden, title tags, meta beskrivelser mv. og øverst er der offsite og eksterne signaler som link og omtale på andre hjemmesider:
Som udgangspunkt arbejder man med SEO nedefra og op og arbejder f.eks. ikke med linkbuilding, uden der er styr på de vigtigste tekniske aspekter af hjemmesiden.
Hvad skal sikre din succes med SEO?
En succesfuld SEO strategi berører alle 3 aspekter af SEO og hermed SEO pyramiden. For den dag i dag får man ikke succes med søgemaskineoptimering ved blot at have styr på det tekniske aspekt, skrive lange tekster eller at lave links til sin hjemmeside.
Vil du sikre din succes med SEO ved at optimere alle tre aspekter af SEO-pyramiden?
Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at forbedre din søgemaskineoptimering.
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!