Søgemaskiner
November 20, 2024
YMYL
Hvad er YMYL?
YMYL står for “Your Money or Your Life”. Denne betegnelse refererer til indhold, hvor forkert information kan have alvorlige konsekvenser for læserens økonomi, helbred, lykke eller sikkerhed. Sider, der falder ind under YMYL-kategorien, er underlagt strengere kvalitetskrav fra Google, da de beskytter brugerne mod potentielt skadeligt indhold.
Hvor kommer udtrykket fra?
Udtrykket YMYL blev første gang introduceret i 2015, da Google offentliggjorde deres “Search Quality Evaluator Guidelines”, efter en lækket version af disse blev offentliggjort. Disse retningslinjer er designet til at vejlede Googles menneskelige kvalitetstjekkere i, hvordan de skal vurdere indholdets kvalitet på internettet.
I disse guidelines omtales YMYL sammen med andre vigtige begreber, såsom E-A-T (Expertise, Authority, Trust). For at forbedre dine YMYL-sider er det afgørende at fokusere på E-A-T og optimere indholdet i forhold til disse kriterier.
Du kan læse meget mere om E-A-T her.
Vigtigheden af YMYL
Da YMYL-sider kan have stor indflydelse på folks liv, er det essentielt, at indholdet på disse sider er korrekt, pålideligt og velunderbygget. Google anvender E-A-T-principperne for at evaluere kvaliteten af indholdet på YMYL-sider, hvilket betyder, at det er nødvendigt for virksomheder og indholdsskabere at være ekstra opmærksomme på, hvordan de præsenterer information.
Konklusion
At forstå YMYL er afgørende for enhver virksomhed eller person, der producerer indhold, som kan påvirke brugernes liv. Ved at sikre, at indholdet er af høj kvalitet og opfylder Googles retningslinjer, kan man beskytte både brugerne og sit eget omdømme.
Er du usikker på, hvordan du kan optimere dine YMYL-sider for bedre kvalitet og synlighed?
Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for at få rådgivning om, hvordan du kan forbedre dit indhold!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!