Generelle marketing-begreber
November 25, 2024
Account based marketing
Hvad er account based marketing og salg?
Account Based Marketing (også kendt ved forkortelsen: ABM) er en form for salg og markedsføring inden for B2B, hvor man målretter sig virksomheder frem for enkelte personer.
Indenfor account based marketing, målretter man som firma altså sine budskaber helt ned til det enkelte firma eller segment frem for enkelte personer, som man “normalvis” gør. Det gør man b.la. da købsprocessen på B2B oftest involverer flere personer, at man kan målrette sig mod sin ideelle kunde (i form af et firma, som er en B2B-virksomheds egentlig kunde, og ikke en person).
Account based marketing er en nyere metode inden for B2B marketing, som flere virksomheder oplever stor succes med.
Hvad er en account based marketing (ABM) strategi?
En account based marketing strategi (også kaldet en ABM strategi) er en plan for, hvordan du kommer i mål med din B2B marketing og salg henvendt til firmaer.
Din ABM strategi inkluderer typisk nedenstående:
- Målgruppe
- Valg af kanaler
- Valg af budskaber
- Klarlægning af kunderejse
- KPI’er
- Leadscoring
Og meget andet.
Vil du i gang med account based marketing?
Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at udvikle din ABM-strategi.
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!