Generelle marketing-begreber

September 20, 2024

CPL (Cost Per Lead)

Hvad er CPL?

CPL står for “Cost Per Lead”, og er altså en betegnelse for, hvor meget det koster dig for hvert lead, du får ind. 

Hvordan udregner man CPL?

Formlen for at udregne CPL er relativ simpel, og ser således ud: 

CPL formel
CPL = Annonce spend / Antal leads 

Det kunne f.eks. være, at du har en Facebook Lead annonce kørende, og har brugt 500 kr. på denne annonce, hvilket har indbragt dig 5 leads. I så fald vil din CPL være 100 kr. da 500/100=5. Du har altså i dette tilfælde brugt 100 kroner per lead (CPL=100 kr.)

Hvad er en god CPL?

Der findes intet entydigt svar på hvad en god CPL er, da det altid vil afhænge af branche og annoncetype, samt annonceplatform. I nogle brancher kan leads være rigtigt dyre at hente ind, mens de i andre brancher kan være billigere.

Derudover kan der være store forskel i CPM priser på de forskellige annonceplatforme som f.eks. Pinterest, Facebook og LinkedIn.

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.