Generelle marketing-begreber

November 20, 2024

Dynamic Product Ads

Hvad er Dynamic Product Ads?

Dynamic Product Ads (DPA) er en type annonce, der benytter sig af dynamisk indhold, og bruges primært på platforme som Facebook og Instagram. Disse annoncer viser produkter, der automatisk tilpasses og opdateres alt afhængigt af den enkelte brugers adfærd. DPA giver annoncøren mulighed for at vise de produkter, som en bruger har vist interesse for, eller produkter, der ligner de viste varer, hvilket gør annoncerne mere relevante og personaliserede.

Hvordan fungerer Dynamic Product Ads?

Når en bruger besøger en webshop og ser på bestemte produkter, indsamler Facebook Pixel data om den brugerens adfærd på webstedet. Efter besøget kan annoncerne automatisk vise de specifikke produkter, som brugeren kiggede på, eller relaterede produkter, baseret på deres browsinghistorik. Det gør det muligt at målrette annoncer til de personer, der er mest tilbøjelige til at købe, baseret på deres tidligere interaktioner med webshoppen.

Dynamic Product Ads eksempel

Herunder ses et klassisk eksempel på en DPA i Facebook newsfeed:

Hvorfor arbejde med Dynamic Product Ads?

Dynamic Product Ads er ekstremt effektive for e-commerce virksomheder, da de gør annoncerne meget relevante for den enkelte bruger. Ved at vise brugeren produkter, de har vist interesse for, eller relaterede produkter, kan du forbedre din konverteringsrate betydeligt. Eftersom DPA’er er personaliserede, er de et meget kraftfuldt værktøj til remarketing og er et af de bedste måder at øge salget på.

Sådan kommer du igang med Dynamic Product Ads

  1. Opsæt Facebook Pixel: Du skal have installeret Facebook Pixel på din hjemmeside for at kunne spore brugerens interaktioner med dine produkter.
  2. Opret og upload Product Feed: Du skal uploade dit produktfeed til Facebook. Dette feed indeholder oplysninger om dine produkter som pris, billeder, beskrivelser osv.
  3. Opret DPA-kampagner: I Facebook Ads Manager kan du oprette kampagner, der bruger de data, der er samlet via Pixel og dit produktfeed. Facebook genererer automatisk annoncerne baseret på, hvad der er blevet vist for brugerne.

Find Facebooks guidelines til dynamiske annoncer her.

Er du klar til at booste dine konverteringer med Dynamic Product Ads?

Ring til os på 30 12 42 72 for rådgivning og hjælp til opsætning!

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.