Generelle marketing-begreber

November 29, 2024

EPC (Earnings Per Clicks)

Hvad er EPC (Earnings Per Clicks)?

EPC står for Earnings Per Clicks, og er et begreb, som oftest bruges ifm. affiliate marketing. Earnings Per Clicks (EPC) beskriver hvor mange penge, en affiliate annoncør i gennemsnit tjener pr. kliks. 

Hvordan beregner man EPC (Earnings Per Clicks)?

Beregning af din EPC er forholdsvis simpel. Du dividerer blot dine totale mængde af kommission med antal kliks på dine affiliate links. Således:

EPC (Earning Per Click) beregning

EPC=Total kommission / Total antal clicks
Ovenstående kan du ofte få data om i det affiliate program/platform, du benytter dig af.

Hvordan øger man Earnings Per Clicks?

At øge sin earnings per clicks vil alt andet lige øge omsætningen og bundlinjen. Og hvordan gør man så det? I bund og grund ved at: Øge den totale kommission ift. antal clicks.
Jo højere EPC jo bedre. Og jo flere clicks jo bedre. Hvordan du præcist øger EPC er individuelt, men du får herunder et par generelle tips til, hvordan du kan øge din Earnings Per Clicks:

4 tips til at øge Earnings Per Clicks:

  1. Vælg den rette niche (med høj EPC)
  2. Benyt dig af e-mail marketing.
  3. Brug pop ups på din hjemmeside.
  4. Overvåg og optimér konstant på udvalgte KPI’er (heriblandt EPC)

Vil du have personlig sparring eller en snak ift. hvordan du kan øge dine Earnings Per Clicks?

Ring til os på 30 12 42 72 eller udfyld formularen herunder for en uforpligtende snak om, hvordan du kan øge din Earnings Per Clicks og booste din affiliate indtjening!

Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.

Minding people
Minding business
Kontakt

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.

Tak for din anmodning -
Vi kontakter dig hurtigst muligt!
Hov! Noget gik galt. Din besked bev ikke sendt.

Searchmind skal bruge dine kontaktoplysninger for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid fravælge kommunikation fra os. Se vores privatlivspolitik for mere information.