Søgemaskiner
November 20, 2024
Long-tail keyword
Hvad er long-tail keywords?
Indenfor SEO og SEM skelner man primært mellem long-tail keywords og hoved-keywords. Et keyword er det søgeord, som man med sin SEO-indsats målretter sig i mod. Et long-tail keyword indeholder - modsat et hoved-keyword - mere end et ord.
Et long-tail keyword er dermed mere specifikt end et hoved-keyword.
Long-tail keywords eksempler
Et par eksempler på long-tail keywords er f.eks:
- Tommy Hilfiger langærmet trøje
- Hvad er long-tail keywords?
- Hvor beregner man sin konverteringsrate
Hvor eksempler på hoved-keywords derimod er:
- Tommy Hilfiger
- Keyword
- Konverteringsrate
Men hvilke der er de rette long-tail og hoved-keywords for din forretning afhænger af dine kunder og din branche.
Hvorfor arbejde med long-tail keywords?
Hoved-keywords har ofte flere søgninger en long-tail keywords men konkurrencen herpå er også lavere, da der er mindre content om long-tail keyword på nettet.
Herudover er long-tail keywords mere specifikke og foregår ofte senere i kunderejsen, hvor kunden er mere købeklar.
Kombination af mindre konkurrence og konverterende trafik gør, at long-tail keywords kan være med interessant at arbejde med for dig som forretning.
Er du klar til at optimere din SEO med de rigtige long-tail keywords?
Udfyld formularen herunder, eller ring til os på 30 12 42 72 for at få hjælp til din søgeordsstrategi!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!