Generelle marketing-begreber
November 27, 2024
Marketingkoordinator
Hvad er en marketingkoordinator?
En marketingkoordinator er personen, der står for at koordinere alle eller udvalgte marketingaktiviteter i et firma. Typisk er det altså marketingkoordinatorens arbejde at sikre sig, at markedsføringen er succesfuld, og at de rette marketingaktiviteter laves og leveres på det rette tidspunkt.
Hvad laver en marketingkoordinator?
Hvad en marketingkoordinator helt præcist laver, afhænger af det firma, man er marketingkoordinator i. Det kan være alt fra udarbejdelse af materiale til traditionel markedsføring til søgemaskineoptimering af hjemmesiden. Alt afhængig af firmaet og dets kunder og tilhørende kunderejse.
Herunder ser du nogle af en marketingkoordinator typiske arbejdsopgaver
- Analyse af: marked, konkurrenter mv.
- Strategi og planlægning
- Målsætning og KPI’er
- Koordinering og eksekvering af marketingindsatser på de enkelte kanaler.
- Generel vedligeholde og optimering af markedsføring (og måling på KPI’er)
- Eventuel kontakt med bureau
- Afrapportering f.eks. til ledelse
Mangler du en marketingkoordinator?
Har du brug for en person, der kan stå for at styrke dit brand i form af at nå længere ud, til de rette personer og skabe mere salg? F.eks. gennem kanaler som Google, sociale medier, e-mails m.m.?
Det er netop, hvad en marketingkoordinator kan gør for din forretning. Men en marketingkoordinator kan sjældent det hele. Så det handler om at finde den rette, som besidder de egenskaber og erfaringer, som du skal bruge.
Alternativet til en marketing manager er en ekstern samarbejdspartner i form af et marketingbureau. Enten til at være i fuld eller delvis kontrol over dine marketingindsatser og strategi. Lyder det som noget for dig?
Har du brug for en marketingkoordinator til at styrke din markedsføring? Ring til os på 30 12 42 72 for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!